reklama

Pozor na hlupákov

Nebolo to tak dávno čo bol celý svet rozhorčený reakciou moslimov na karikatúry proroka Mohameda v Dánskom denníku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Celý tzv. civilizovaný svet sa postavil na obranu slobody slova. A nedokázal pochopiť reakcie moslimského sveta. A mali pravdu, ja tie reakcie tiež doteraz nedokažem pochopiť. Každý nech si píše čo chce a každý nech to čo chce aj číta. Je to normálne, prirodzené a podľa mňa správne.
Ale následne nedokážem pochopiť ďalšiu vec, ako je možné že v tej istej "civilizovanej" Európe je možné, že súdy sa zaoberajú žalobou nejakých nemeckých náboženských hodnostárov proti kreslenému seriálu Popetown, ktorý začala vysielat nemecká MTV. A to moslimovia karikatrúry videli a týto čistý katolicky hodnostári nie. Preto je zaujimave ako sa da protestovat proti niečomu čo som nevidel . Ja túto reakciu nedokážem pochopiť, každý nech vysiela to čo chce a kto chce, nech sa na to pozerá.
Naposledy nám nemecký novinár urazil chudáka poľského prezidenta. A vážený pán prezident kvôli tomu žiada ospravedlnenie od nemeckej kancelárky. Tiež zaujimavá reakcia, urazil ho na stránke novín ktorá prezentuje osobné názory nie názory novín a už vôbec nie názory krajiny. Dokážem pochopiť, že ochrana osobnosti ma niečo do seba, ale vážený pán prezident by mal s reakciami ľudí na svoju osobu počítať, keď chcel ísť do politiky. A žalovať mal toho kto to napísal, aj keď si nie som celkom istý, či by mala ochrana osobnosti v takomto rozsahu platiť aj pre politikov.
Z tohto všetkého mi vyplýva len jedna vec. Svet sa, čo sa týka slobody slova, nemusí báť moslimov, kresťanských fundamentalistov ani "nie úplne najinteligentnejších" politikov. Ale ľudí ktorý si myslia že len ich názor a ich vlastné ego je to najsprávnejšie čo môže na tomto svete existovať a ten kto tvrdí niečo iné je automaticky ich nepriateľ . Svet by sa mal báť hlupákov.

PS: Komu sa tento blog nepáči nech ho nečíta.

Jaroslav Ďurčík

Jaroslav Ďurčík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som clovek plny optimizmu s chutou skusat vzdy nieco nove a s vlastnym nazorom na svet. Nemusi byt spravny ale je moj. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu